Méliusz Antikvárium Antik könyvek, használt könyvek, régikönyvek

Almásy László: Autóval Szudánba - Első autó utazás a Nílus mentén - Vadászatok angol-egyiptomi Szudánban - 1927.

A Magyar Földrajzi Társaság Könyvtára

Dr. Cholnoky Jenő előszavával

Budapest, é.n.(1927), Lampel R. 240 oldal, fekete-fehér képekkel illusztrálva. Kiadói díszesen aranyozott egészvászon-kötésben, jó állapotban.

Ritka vadász és útikönyv!

Kiadó:
Lampel R.
Kiadás éve:
1927
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Franklin
Kötés típus:
egészvászon
Terjedelem:
236
Nyelv:
magyar
Méret:
16.5x22.5cm
Állapot:
Súly:
675 g
24900 Ft


"A Nubiai-sivatag laza, hullámos homokfelületén lehetetlen alapépítményt készíteni. Az örökké hullámzó homok hamarosan kimozdítaná helyéből még a legszilárdabb töltést is. A vágányokat tehát sűrű talpfákra csavarva, egyszerűen le kellett rakni a homokra, minden alépítmény nélkül s azóta is sok gondot és költséget okoz ennek a sivatagpályának a fenttartása. Bár az összes anyagokat a Níluson kellett   Halfába szállítani és különösen a munkások és gépek vízellátása ütközött nagy nehézségekbe, a zseniálisan vezetett építkezés mégis oly gyorsan haladt, hogy naponta egy angol mérföldnyi (ezerhatszáz méter) pályatest készült el. A Szudán-vasút sivatagszakasza Vádi Halfától   Abu Hamedig mintegy négyszázötvenkilométer. Ezen a távolságon a teljesen kopár, minden vegetáció nélküli homoksivatagban tíz kitérő állomás van, egymástól átlag 40 kilo­méternyire. Az apró, számozott őrházak egymás közt telefonvonallal vannak összekötve, rendeltetésük a pálya állandó ellenőrzése. A vonatok csak hetenként négyszer közlekednek, kettő lefelé, kettő vissza. A hármas, ötös és hetes állomáson a mozdonyok számára víztartályok vannak, ezeket 25 méter mélységű kutakból felszivattyúzott talajvízzel töltik meg. Ebben a vonalban volt tehát minden reménységünk. Amikor a várostól néhány kilométernyire kint a sivatagban elértük a pályát, nagy örömmel láttuk, hogy a vágányok teljesen egy szintben feküsznek a homok felületével. A talpfák között jó keményre fújta a szél a homokot, úgy hogy amikor a két jobboldali kerékkel átugrattam a egyik sint, kitűnően haladhattam   a   pályán. Számunkra tehát mi sem volt természetesebb, mint hogy ezen azúton kíséreljük meg a Nubiai-sivatagon való átkelést. A mudir azonban aggodalmaskodott. A négyes számú állomáson túl   már egészen más a pályaképe. A sivatag közepe fennsík, erre fel kell kapaszkodnunk, ott helyenként sziklás a talaj és a pálya épített töltésen halad. Nem biztos tehát, hogy ott is ilyen simán használhatjuk-e a talpfákat."           


Illyés Gyula: Lélekbúvár

Fenyvesi István: Időséta - Szentes, Szeged, Szlávok

Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk - 2012.

Herczeg Gyula: Olasz-magyar szótár

Frederick Forsyth: Az afgán

Jenny Randles: Ufók (Hogyan lássuk?)

Nagyrábéi falukönyv 2.

John Grisham: Camino sziget

Magyar Statisztikai Zsebkönyv XI. évf. 1942

Czifferszky István: A gemenci bak és más vadászelbeszélések

Sas Péter: Mesélő képeslapok: Kolozsvár 1867-1919

Pók Lajos: A szecesszió

Madách Imre: Az ember tragédiája

Fekete Gyula: Esztendőre vagy kettőre

Bársony István: Délibáb

Krenner István: Jó játék az akvárium

Wass Albert: Az Antikrisztus és a pásztorok-2001.

Bein Károly: A kis bogárgyűjtő

Guy de Maupassant: Egy asszony élete-A Szépfiú-Péter és János

Olaf Groehler: A légi háborúk története 1910-1980