Méliusz Antikvárium Antik könyvek, használt könyvek, régikönyvek

Dr. Tóth László: Pszichológia a tanításban

Debrecen, 2005. Pedellus Könyvkiadó, 372 oldal, kiadói papírborítóban, új könyv.

Kiadó:
Pedellus
Kiadás éve:
2005
Kiadás helye:
Debrecen
Nyomda:
Hektográf
ISBN:
963-9224-57-X
Kötés típus:
papír
Terjedelem:
372
Nyelv:
magyar
Méret:
16.5x23.5cm
Állapot:
új
Súly:
594 g
6900 Ft


Maslow   a doktori fokozatát egy olyan   pszichológiai tanszéken szerezte, amely a behaviorista nézőpont mellett kötelezte el magát. A fokozat elnyerése után azonban egészen más úton haladt: Gestalt-pszichológusokkal lépett kapcsolatba, pszichoanalitikus képzettséget szerzett, és antropológiai tanulmányokat folytat ott. E különböző hatások eredményeként arra következtetésre jutott, hogy a behaviorista szemléletű amerikai pszichológusok túlságosan belemerültek a nyílt viselkedés kutatásába, és az objektivitásra törekvés jegyében az emberi lét számos fontos összetevőjéről teljesen megfeledkeztek. Ugyanakkor a szigorú freudista nézőpontot is bírálta, mondván, hogy mindaz, amit Freud a személyiséget vezérlő mechanizmusokról állít, neurotikus egyének megfigyelésén alapszik. Szerinte a pszichológiailag egészséges embert kell vizsgálni, akinek a legfontosabb jellemzője az önmegvalósítás: az a törekvés, hogy mindig több   legyen annál, mint ami, hogy mindenné váljék, ami válhat. Minthogy ez a felfogás gyökeresen eltért mind a behaviorista, mind a pszichoanalitikus nézőponttól, így megjelölésére a harmadik erő kifejezést javasolta. Maslow néhány legfontosabb tétele a következő: Minden egyén meghatározott belső természettel születik. Belső természetét részben a tapasztalatai, részben a tudattalan érzései és gondolatai formálják, melyek azonban nem uralkodnak rajta. Az ember maga irányítja a viselkedését. A gyermekeknek lehetővé kell tenni, hogy fejlődésük során a maguk választotta úton haladjanak. A szülőknek és a pedagógusoknak a szerepe abban áll, hogy a fiziológiai, biztonsági, hovatartozási és önbecsülési igények kielégítésén keresztül felkészítik a gyermekeket arra, hogy helyesen válasszák meg azt az utat, amelyen haladnak, ezt azonban segítő módon kell tenniük, és hagyniuk, hogy a mag módján fejlődjenek, nem pedig megszabni az utat a számukra. (Maslow nézeteire a motivációról szóló fejezetben még visszatérünk.)

 


Christopher Mason: A milliárdos csalás

Körös-Maros Nemzeti Park

Kós Károly: Erdély-Kulturtörténeti vázlat-Reprint

Sütő András: Sárkány alszik veled

Ole Hallesby: Személyiségtípusok

Aczél Endre: Acélsodrony - A hatvanas évek

Navigátor világatlasz - A föld politikai és gazdasági térképe

Helen E. Sminth-Anthony J. Frew: Allergia

Cserszilvásy Ákos: A vadászat mestere

Axel Munthe: San Michele regénye

Kanteletár

George Sand: Consuelo I-II.

Kemény Dezső: A titokzatos kecskebak-Fantasztikus bűnesetek

Szepes Erika-Szerdahelyi István: Verstan

Paul Diepgen: Geschichte der Medizin

Kerékgyártó Béla (szerk.): Berlin átváltozásai - Város, építészet, kultúra

Priszter Szaniszló: Növényneveink - Magyar-latin szógyűjtemény

Domanovszky György: A magyar nép díszítőművészete I-II.

W.O. James: Bevezetés a növényélettanba

Kovács Andrea(szerk.): Árpád népe - 1000 év magyar mondái