Méliusz Antikvárium Antik könyvek, használt könyvek, régikönyvek

Beke László: Műalkotások elemzése

Budapest, 1991. Tankönyvkiadó, 433 oldal, fekete-fehér és színes képanyaggal, kiadói karton-kötésben, jó állapotban.

Kiadó:
Tankönyvkiadó
Kiadás éve:
1993
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Egyetemi
ISBN:
963-19-0836-4
Kötés típus:
keménytáblás
Terjedelem:
435
Nyelv:
magyar
Méret:
16.5x23.5cm
Állapot:
Súly:
915 g
1890 Ft


"Az elmúlt negyedszázad folyamán mind jobban megélénkültek a kulturális kapcsolatok Magyarország és a külföld között, ez a magyarázat arra, hogy a legújabb nemzetközi irányzatokkal szembesülve ismételten felmerülnek az egyetemesség és a nemzeti identitástudat (kiélezve: a kozmopolitizmus és a provincializmus), a korszerűség és a hagyomány, vagy olykor a városi kultúra és a népi kultúra kérdései. A művészeti életben jelentkező szemléleti különbségeknek (néha éles vitáknak) gyakran az az oka, hogy a képzőművész nem szavakban fejti ki világszemléletét, így műveinek ideológiaiesztétikai tartalma sohasem fogalmazható meg egyértelműen. Arra kell törekednünk, hogy mindig a konkrét müvekben jelentkező minőség és eredetiség legyen a kiindulópontja esztétikai ítéleteinknek.
Ha visszagondolunk a magyar művészet már megismert korábbi periódusára, először azokat az alkotókat kell felidéznünk, akik a dogmatizmus évei után ismét folytathatták a 40-es évek végén félbeszakadt munkásságukat. Újra előtérbe került az Európai Iskola vagy a szentendreiek hagyománya, az absztrakt művészet, illetve a konstruktív és szürrealisztikus irányzatok kérdése. Továbbra is Szentendréhez kötődött például a mind konstruktívabbá váló Korniss Dezső, a vajdai szür-
realizmus folytatását vállaló Bálint Endre és a konstruktivizmust líraisággal lágyító Barcsay Jenő. Az olyan absztrakt festők, mint Gyarmathy Tihamér vagy Veszelszky Béla, sőt Kassák Lajos is, egyéni útjukon haladtak tovább. A kialakult hagyományhoz képest az első új hangot egy tehetséges fiatal grafikus, Kondor Béla ütötte meg az 50-es évek végén, aki kusza rézkarcaival, majd később festményeivel (és konok igazságkereső magatartásával) is a modern élet és a régi mítoszok látomásszerű szintetizálására törekedett. Kortársai közül többen (Csernus Tibor, Szabó Ákos és mások) „szürnaturalista" módon újították meg a látványfestészetet a 60-as évek elején, vagyis nem mondva le a felfokozott víziókról sem, nyersen naturalista effektusokat is kevertek képeikbe (pl. festékbe mártott rongy lenyomatai ruha jelzésére). Számos jelentős művésx indult ki a „szürnaturalisták" tapasztalataiból: Konkoly Gyula, Lakner László és a valamivel fiatalabb Méhes László a pop art, majd még újabb avantgardista irányzatok felé."


Makai Sándor dr.: Zsadány község története-Dedikált!

Henri Bergson: Matter and memory

Balogh Zsolt: Szívünk hungarikumai-Magyar-Angol-Német

Dr. Ócsag Imre: A gazdasági ló

Tasnádi Péter, Skrapits Lajos, Bérces György, Litz József: Mechanika II. - Litz József: Hőtan

Hanna Parrot: Kézkontroll-Reflexológia mindenkinek

Szidnai László: Trófeák kikészítése és bírálata

John Oxenham: Barbe of grand bayou

Szabó - Viszló: A Csákvári-rét rejtélyes madarai

Tóth Béla: Mendemondák

80 év Isten tenyerén-Megtartó szeretettel Molnár V. Józsefnek

Dr. Juhász Miklós: Barangolások a soproni erdőkben

Frederick Forsyth: Az afgán

Corinne Ullrich: John Lennon

René Berger: A festészet felfedezése I-II.

Katie McGarry: Crash into you - Szívkarambol

Bill Bryson: A Short History of Nearly Everything

Rembrandt és a XVII. századi holland mesterek

Richard Friedenthal: Leonardo

Petrovits-Balogh: Növénytermesztés és vízgazdálkodás