Méliusz Antikvárium Antik könyvek, használt könyvek, régikönyvek

Névjegy 2-Válogatás Kondor Katalin műsorából

Budapest, 2005. Magyar Rádió, 397 oldal, kiadói papírborítóban, jó állapotban.

Kiadó:
Magyar Rádió
Kiadás éve:
2005
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Alföldi
ISBN:
963 9454 58 3
Kötés típus:
papír
Terjedelem:
397
Nyelv:
magyar
Méret:
16x22.5 cm
Állapot:
Súly:
585 g
1190 Ft


"..előfordult berepülések során - mert voltam pár évig berepülő pilóta is -, hogy a repülőgép motorja megállt vagy kigyulladt, erre fel vagyunk készítve. Hogyha valaki akár autóval vagy repülőgéppel vagy bármilyen közlekedési eszközzel halad, a veszély abban rejlik, hogyha nem tudja a pillanatnyi határokat, korlátokat, a saját maga határait, a technikája, repülőgépe, az autója határait. Ez minden helyzetben más és más, mert függ u körülménytől, a lelkiállapottól, hangulattól, fáradtságtól, hőmérséklettől, vizes úttól vagy éppen a felhős, szeles időjárástól. A lényeg az, tudni kell mindig, hol a határ, nekem hol vannak a határaim, ezt kell helyesen megítélni. A repülést, amit én most már harminchárom éve művelek, úgy gondolom, hogy messze nem ismertem ki teljesen, hiszen senki nem mondhatja magáról azt, hogy na, én most már mindent tudok, végeztem a tanulással. Ez olyan tevékenység, sport, szakma, amit a pilóta élete, illetve a pályafutása végéig tanul, és van is mindig mit tanulni. Minden nap hoz valami újat, érdekeset, megdöbbentőt, meghökkentőt, tanulságosat. A saját határaimat nem lépem túl, s ettől kezdve biztonságban vagyok, olyannyira, hogy Tünde párom, hogyha külföldre kell mennem, sokkal nyugodtabb, ha a repülőgépemmel megyek.
- Besenyei Péter műrepülő világbajnokkal kapcsolatban valóban nem a bátorságot szokták emlegetni, hanem a vakmerőséget, ez egy egészen más kategória.
- Megint tiltakoznom kell, mert ez nem így van. Valaki akkor vakmerő, hogyha olyasmit vállal, aminek a kimenetelében még ő sem egészen biztos, tehát nekiugrik, mert lesz, ami lesz. Ha valaki a repülésben vakmerő, akkor nem hosszú életű. Csak azt szabad bevállalni, ami százszázalékosan biztos. Ha most arra gondol"- mert sokszor emlegetik -, hogy a Lánchíd alatt átrepülni háton..., ez nem vakmerőség. Több év rutinja az, hogy egy műrepülő versenyző valóban úgy irányítja a gépét, ahogy azt ő szeretné, és a repülőgép bármilyen helyzetben arra megy, amerre ő szeretné. Erről szól a műrepülés. Hogy ezt a pontos repülést az ember épp egy sziklahasadékban vagy egy híd alatt alkalmazza, az szinte teljesen közömbös. Persze megfelelő felkészültség kell hozzá és gyakorlat, tehát nem ajánlatos mondjuk egy növendéknek ezt megpróbálni."


Christopher Mason: A milliárdos csalás

Körös-Maros Nemzeti Park

Kós Károly: Erdély-Kulturtörténeti vázlat-Reprint

Sütő András: Sárkány alszik veled

Ole Hallesby: Személyiségtípusok

Aczél Endre: Acélsodrony - A hatvanas évek

Navigátor világatlasz - A föld politikai és gazdasági térképe

Helen E. Sminth-Anthony J. Frew: Allergia

Cserszilvásy Ákos: A vadászat mestere

Axel Munthe: San Michele regénye

Kanteletár

George Sand: Consuelo I-II.

Kemény Dezső: A titokzatos kecskebak-Fantasztikus bűnesetek

Szepes Erika-Szerdahelyi István: Verstan

Paul Diepgen: Geschichte der Medizin

Kerékgyártó Béla (szerk.): Berlin átváltozásai - Város, építészet, kultúra

Priszter Szaniszló: Növényneveink - Magyar-latin szógyűjtemény

Domanovszky György: A magyar nép díszítőművészete I-II.

W.O. James: Bevezetés a növényélettanba

Kovács Andrea(szerk.): Árpád népe - 1000 év magyar mondái